
Orange predstavuje vynovené predajne – Bratislava (OC Central) po Košiciach a Banskej Bystrici

TOUCHIT https://touchit.sk/orange-ma-vynovene-predajne-bratislava/752136
Orange pokračuje v modernizácii svojich predajných priestorov a po novom dizajne v Košiciach (Aupark) a Banskej Bystrici (Europa SC) predstavil aj tretiu predajňu v Bratislave, v OC Central. Nová prevádzka podľa operátora prináša svieži a moderný vizuál, rozdelenú predajnú plochu do funkčných zón a dôraz na rýchle a intuitívne vybavenie zákazníkov. Rekonštrukcia je súčasťou širšej stratégie značky, ktorá chce skombinovať digitálne a osobné poradenstvo, umožniť jednoduchšie testovanie zariadení a zjednodušiť procesy, ako sú aktivácie či prechody na eSIM. Hlavné ciele koncepcie sú podľa Orangeu zlepšenie zákazníckej skúsenosti, skrátenie čakacích dôb a prepojenie offline kontaktu s digitálnymi nástrojmi operátora. Otvorenie v Bratislave dopĺňa portfólio modernizovaných predajní a potvrdzuje, že spoločnosť postupne transformuje maloobchodné priestory v obchodných centrách po celom Slovensku. Zákazníci v OC Central tak získajú prístup k rovnakému konceptu, ktorý už funguje v Košiciach a Banskej Bystrici, vrátane mobilných a fixných služieb, ukážok produktov a odborného poradenstva.
Nový koncept predajne sa sústreďuje na zónovanie priestoru a digitálne doplnky, ktoré majú zákazníkovi uľahčiť orientáciu a výber služby. Orange v oficiálnom vyjadrení spomína rozdelenie plochy na expo zóny s demo zariadeniami, konzultačné miesta pre individuálne poradenstvo a samoobslužné kiosky na rýchle operácie. V praxi to znamená, že návštevník si môže vyskúšať telefón, porovnať tarify, doobjednať príslušenstvo alebo si nechať poradiť ohľadom prechodu na vyššie rýchlosti dát či na eSIM bez nutnosti čakania pri klasickej pokladni. Digitálne rozhranie v predajni je podľa dostupných informácií navrhnuté tak, aby prepojilo online procesy – rezerváciu termínu, overenie dostupnosti produktu a aktiváciu služby – s osobným kontaktom s predajcom. Orange tiež kladie dôraz na školenie personálu tak, aby pracovníci vedeli riešiť zložitejšie požiadavky, napríklad nastavenie služieb Smart Home, poradenstvo pri 5G alebo pri riešení servisných otázok. Celý koncept tak smeruje k efektívnejšej a zákaznícky prívetivej obsluhe.
Technologické a servisné možnosti v obnovených predajniach sú navrhnuté tak, aby pokryli súčasné hlavné potreby zákazníkov. Hoci detaily konkrétnych produktových ponúk pri každom otvorení obvykle komunikuje operátor individuálne, všeobecne sa očakáva prítomnosť ukážok najnovších smartfónov, príslušenstva, riešení pre domácu konektivitu a informácií o 5G a optických službách. Predajne tiež často slúžia ako miesto pre riešenie administratívnych úkonov – prenosy čísiel, zriadenie fakturácie, prechody medzi paušálmi, reklamácie a servisné konzultácie. V prípade nových konceptov bývajú integrované aj možnosti rýchlych úprav zariadení priamo na mieste, ako napríklad výmena SIM kariet, aktivácia eSIM či nastavenie zariadenia pri kúpe. Orange v komunikácii zdôrazňuje, že modernizácia predajní je reakciou na meniace sa očakávania zákazníkov, ktorí kombinujú online výskum s túžbou po osobnom poradenstve pri dôležitých rozhodnutiach ohľadom zariadení a služieb.
Význam tejto transformácie pre zákazníkov a pre trh je dvojitý: z jednej strany ide o zlepšenie komfortu a dostupnosti služieb, z druhej o krok vpred v modernizácii retailového prostredia telekomunikácií. Pre zákazníka to znamená ľahší prístup k komplexnému poradenstvu, rýchlejšie vyriešenie administratívnych úloh a pohodlnejšie testovanie produktov pred kúpou. Pre trh to zase znamená, že operátori investujú do prepojenia fyzických predajní s digitálnymi službami, čím posilňujú svoju pozíciu v konkurenčnom prostredí. Systém zón v predajni zároveň umožní lepšie cieľové ponuky a divergentné prístupy k rôznym skupinám zákazníkov, napríklad rodinám, technickým nadšencom či firemným klientom. Navyše, modernizácia predajní môže byť vnímaná aj ako krok k udržateľnejšiemu maloobchodu – pri rekonštrukciách sa často využívajú energeticky úsporné technológie a materiály s nižším ekologickým dopadom, čo je trendom aj v rámci retailových riešení v sektoroch služieb.
Zhrnutie: Orange rozširuje svoj nový predajný koncept do Bratislavy, kde v OC Central otvoril tretiu zmodernizovanú predajňu po Košiciach a Banskej Bystrici. Koncept kladie dôraz na moderný dizajn, funkčné zóny, digitálne doplnky a prepojenie online a offline služieb s cieľom zlepšiť zákaznícku skúsenosť, skrátiť čakacie doby a uľahčiť prístup k produktom a službám operátora. Predajňa by mala ponúkať demo zóny, konzultácie, samoobslužné riešenia a miesto na riešenie administratívnych a servisných úkonov. Transformácia je súčasťou širšej stratégie, ktorá reaguje na meniace sa očakávania zákazníkov a trendy v retailovej digitalizácii; jej prínos je v lepšej dostupnosti, kvalitnejšom poradenstve a možnom znížení ekologickej stopy pri modernejších interiéroch.